FJÄLLVANDRING, HÖG PÅ LIVET & GODA SKRATT

Alltså wow vilken helg vi fick! Våra fötter gick några mil under två dagar, vi tog oss upp på toppen av Renfjället nästan 1000 meter över havet, vädret var helt otroligt magiskt med 22 grader och strålande sol och vi hade det bara så himla härligt och roligt tillsammans. Allt var total lycka! Att fjällvandra var så mycket bättre än vad jag kunnat drömma om även fast jag innan såg framför mig hur härligt det skulle bli. Första kvällen satte vi ute i den varma kvällssolen, grillade och njöt av den sköna tröttheten efter dagens vandring. Andra kvällen efter att ha tagit oss upp och ner för Renfjället så åkte vi in till Åre och checkade in oss på Holiday Club. Patrik hade överraskat med att boka en hotellnatt. Så kvällen spenderades inne på deras SPA och sen gick vi ut och åt middag.

Åh, det här var så mycket bättre och mer behövligt än vad jag kunnat ana innan. Första gången vi två hittar på något bara vi på över 3 år. Och jag har varit så fulltankad med energi och lycka efter det här. Hög på livet.

Tack för magiska dagar och Tack kroppen för att du orkade!

Nu planerar vi redan för nästa fjälltopp vi vill bestiga.

Här ser ni också några bilder från Ristafallet där vi stannade till på vägen upp till fjällen. Precis här spelades scener från Ronja Rövardotter in för nästan 40 år sedan. Och det var fint att få sträcka på benen till den här utsikten.

När vi kom hem igen så var jag ledig ett par dagar till och då passade vi på att hänga vid Poolen i närheten för sol och bad. Vi hälsade på hos Joanna, Anton och Agnes en sväng. Och så åkte vi äntligen till det efterlängtade Sommarfiket VirrigaBakverk som jag velat besökt i två år. Vi hade dock lite otur med vädret då vi precis hann sätta oss ner ute så började regnet vräka ner. Så det blev en väldigt snabb fika. Barnen drog på sig luvorna och höll för ansiktet medan regnet piskade mig rakt i huvudet och dränkte min kofta så föll jag ut i gapskratt och ropade "Åååh, vad mysigt vi har det. Det här är svensk sommar det". Patrik tyckte synd om mig som velat åka dit så länge och så fick vi kasta i oss fikat och dra till bilen när vi äntligen kom dit. Men jag kände mig bara full i skratt över hela situationen och tyckte ändå det var rätt så mysigt faktiskt.

Nu har jag jobbat i tre dagar och imorgon är min sista dag innan en veckas ytterligare semester. Vädret ser ut att bli bra, jag hoppas på lite strandhäng, att plocka blåbär och så fyller jag visst år. Men det bästa utav allt är att hela familjen är lediga hela veckan och nu får vi revansch på då vi sist hade semester.
Mimmi

Ja det är visst så hälsosamt och stärkande i fjällen! Bra gjort efter er "semester" tidigare i sommar.

Svar: Ja, det var precis vad vi behövde!
Eleni Apostolakis

Amanda

Vilka otroligt fina bilder :)